Turizm'de Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya

Blog

OTA vs Direkt Rezervasyon !

2014’ün sonlarına doğru görmeye başladığım ve git gide artan bir hata sebebiyle sektöre ufak da olsa bir uyarı yapmak istedim.

Bütün dünyada oteller OTA’lar ve direk rezervasyonlar arasında bir denge kurmaya çalışırken, Türkiye’deki oteller yavaş yavaş OTA’ların sunduğu rezervasyon widget(eklenti)’i otel ana sayfalarına ekleyerek rezervasyonları OTA üzerinden yaptırmalarının ne kadar büyük bir hata yaptığının farkında değiller.

Başta Bookingcom olmak üzere birçok OTA’nın rezervasyon eklentisini otellerin resmi sayfasında görmek üzücü. %10’ları da geçen komisyonlara razı olmak yerine %2-3’den başlayan anlaşmalarla HWEB,phobstr ve ORS gibi yerli yazılımlarla çalışarak ciddi bir gelir artışı sağlanabilir.

3 yıllık google analytics tecrübem ve bu süreçte rezervasyonlarını takip ettiğim pazarlarda(Türkiye,Rusya,Almanya,Hollanda)’da satın alma işlemi gerçekleştiren kullanıcıların %70’den fazlası arama motoruna otel ismini yazarak gelen kullanıcılar. Hal böyle iken hedef pazarlarda iyi bir otel web sitesi ve kullanıcı desteği olan bir rezervasyon motoru ile satış karlarını arttırmak çok kolay.

Bir direk rezervasyonun maliyeti 2014 yılında:
“%4 ile anlaştığınız bir rezervasyon motoru + rezervasyon başına %2max reklam maliyeti(rezervasyon başına ortalama maliyet ise 15 tl)” yani ciddi bir ayarlama ile “online satış gelirinizi” ortalama %5 arttırabilirsiniz.

Online stratejinizi belirlemek için sadece Konaklama Sektör’üne hizmet veren BOOtheKing ile iletişime geçebilirsiniz. Ücretsiz Websitesi-SEO ve Sosyal Medya analizi yaptırabilir, online kanalda konumunuzu öğrenebilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

Bilgiler

Gökhan Güzel Google Adwords Danışmanı
Bumerang - Yazarkafe
%d blogcu bunu beğendi: