Sezona Geç Kalan Oteller için Online Rezerasyonlarını Arttırma Stratejisi

İskandinav ülkelerinde faaliyet gösteren bir Türk operatörünün Türkiye’deki kullanıcılara; Antalya’daki bir otelin Antalya’da yaşayanlara reklam gösterip para harcadığı bir sektörde “dijital pazarlama” ve “sosyal medya” hakkında yazmak oldukça zor.Yani öyle alakasız reklamlarla öyle yanlış paralar harcanıyor ki her şeyi sıfırdan yazmak bazen tepkileri de beraberinde getiriyor.
BOOtheKing’in Ücretsiz Analiz‘inde kendi uzmanlık alanımdaki bölümlerde, hataları eksiksiz dile getiriyorum ve en ağır eleştirileri de ajansla çalışan otellere veya sözde personel istihdamları ile bu işi yürütmeye çalışan otellere yapıyorum.Çünkü dijital pazarlama bazı ajans ve uzmanların yaptığı gibi blog çevirmekle yapılmıyor.Hergün yeni bir trendin çıktığı online pazar 6 ay geriden takip edilmez.

Direkt rezervasyonlarınızı arttırmak için sınırlı bütçe ile 5 temel başlıkta doğru hamleler uygulayın ve lütfen her adımda reklam kampanyalarınızı hedef gruplara göre özelleştirerek daraltın :

1.Hediye/Promosyon ve Fiyat Analiz
Direkt rezervasyon yapan kullanıcıları reklam vereceğiniz kampanya süresi boyunca bir promosyon yada hediye ile ödüllendirin.Sadece ilk etapta ödülleri belirlerken direkt rezervasyon maliyetinizi, OTA’dan gelen rezervasyon maliyetine kadar eşitleyebilirsiniz.Bir marka algısı oturmaya başladığı zaman promosyon ve hediyenin karşılığını küçültebilirsiniz.Hatta belki iyi kampanyalar yönetirseniz bir süre sonra hiç bir promosyona ihtiyacınız bile kalmayabilir. 1$ yada 1TL’de olsa mutlaka OTA’ların altında fiyat verin!
2. Facebook ve Vkontakte
Önce Otel İribar Yönetimi hakkında yazdığım yazıyı okuyun ve sosyal medya hesaplarınızı uygun hale getirin. Rusya için Vkontakte diğer pazarlar için de her pazar için ayrı kampanya ve fiyat olmak kaydı ile e-mail ve diğer yeniden pazarlama listeleri oluşturmak için “teklif alımları” reklamları oluşturun.Yani OTA’lara verdiğiniz komisyonu dengeleyecek şekilde bir indirime gidin ve kupon dağıtın.Örneğin OTA’ya %15 veriyorsanız %5 indirim kuponu ve rezervasyon başına %1 reklam maliyeti ile planlayabilirsiniz.Rakamlar “gelir yönetimi” stratejinize göre değişebilir.
3.CRM ve Email Marketing
CRM’de yer alan e-mail ve telefon verilerini hedef pazarlarınıza göre,mümkünse oda tiplerini de içerecek şekilde,gruplayın.Bu verileri 2ci bir sosyal medya reklamı olarak facebook ve vkontakte’da yeniden hedefleyin. Mevcut CRM verilerinizi,facebook ve vkonkte reklamlarından gelen verilerle düzenli olarak hedef pazarlarınıza göre gruplayarak email kampanyaları oluşturun.Rezervasyon yapan misafirlerinizi kampanya listesinden çıkartmayı unutmayın. !!!Hedef pazara yani demografik özelliklere göre gruplanmamış listelere emailig yapmak size hiç bir başarı getirmez!!!
4. Youtube ve Görüntülü Reklam Ağları
Youtube kanalınızı çok uzun olmayan videolar ile yeniden düzenleyin.Bütçeniz şuan için elveriyor ise etkili bir video reklam kampanyası yapın.Bütçeniz elvermiyorsa başta google görüntülü reklam ağı olmak üzere hedef pazarlara göre kullanım oranı değişen ağlara “marka bilinirliğini” arttırmayı hedefleyen görsel/interaktif reklamlar verin.Doğru yeniden pazarlama ile reklamlarınız aynı zamanda sitenizi daha önce ziyaret etmiş ve rezervasyon yaptırmamış kullanıcılara da gösterilsin.
5.Google Adwords,Yandex Direct ve Bing Reklamları
Yukarıdaki aşamaları gerçekleştirdikten sonra oteliniz belirli bir arama trendine ulaşacaktır.Bu yakaladığınız trendi OTA’lara kaptırmamak için belirleyeceğiniz anahtar kelimelerde arama ağı reklam kampanyaları planlamalısınız.OTA’lar her zaman arama trendi ortalamanın üstünde olan oteller için reklam verirler.Rus pazarının düşüşte olduğu bu sezon Yandex’in lider olduğu ülkelerde bir çok OTA, Türk otelleri için reklam veriyorken otellerimiz bu pazardan umudu kesmiş ve Rusya’da herhangi bir internet reklamcılığı kampanyası yok. “Dönüşümler için Optimize” ettiğiniz bir arama ağı kampanyanız mutlaka sezon boyunca aktif halde olsun.

Eğer kampanyalarınızı yönettiğiniz süre içerisinde, fiyatlarınız hiç bir zaman acentelerin üstüne çıkmazsa mutlaka ciddi bir rezervasyon artışı alırsınız.Hedef pazarları ve misafirlerinizi çok iyi tanıyorsunuz.Vaktinizi alacaktır ama hedef pazarlara göre özelleştirdiğiniz reklam kampanyaları için para harcayın!

İleri hedeflemeler ve yıllık medya planı için lütfen iletişime geçiniz.

[infobox style=’regular’ static=’1′]Online Pazardaki durumunuzu öğrenmek için BOOtheKing‘in hazırladığı ücretsiz sosyal medya ve web-sitesi(SEO-SEM)analizini mutlaka yaptırın!
BOOtheKing Ücretsiz Analiz www.bootheking.com [/infobox]


Price:
Category:     Product #:
Regular price: ,
(Sale ends !)      Available from:
Condition: Good ! Order now!

by

Bir Cevap Yazın

Site Footer