Turizm'de Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya

Blog

Kategori: Dijital Pazarlama

Turizm Sektörü İçin Dijital Pazarlama Çözümleri,Turizmde Dijital Dünya Trendleri,Otel Pazarlama

Hatasız Çalışan Bir Otel Uygulamanız Var Mı ? Android & IOS Hotel APP

Eğer yoksa kısa sürede bir otel mobil uygulamasına sahip olabilirsiniz. Zincir oteller için şimdilik sadece Android versiyonu mevcut !

Çoklu dil desteği mecvuttur. Uygulamanız birden fazla dil için ekstra maliyet olmadan yayınlanabilir!

Uygulama 7 ana ekrandan oluşuyor.


Ana Sayfa


Odalar


Fiyatlar


Servisler


Galeri


Rezervasyon


İletişim

Uygulama .xml dosyası üzerinden çalışır. Web-admin panelinden fotoğraf ve metinleri düzenleyebilirsiniz. Değişiklik yapmanız için tekrar tekrar versiyon güncellemenize gerek kalmaz.

Uygulamanızı yükleyen kullanıcılara, .xml dosyasını yöneteceğiniz sunucudan “push notifications” bildirim de gönderebilirsiniz.

Facebook,Twitter ve TripAdvisor linkleri uygulamanın alt kısmında yer alır. Dilerseniz burada farklı adresleriniz’i de ekrana sığacak şekilde ekleyebilirim.

Kaynak kodları paylaşmıyorum! XML dosyasını güvenlik sertifikası ile kendi sanal sunucumda tutuyorum. APPStore ve GooglePlay yayıncı kayıt ücretini ödemeniz durumunda oteliniz için yayıncı hesabı oluşturabilirim. Bu ücreti ödemek istemezseniz kendi yayıncı hesabımdan uygulamanız yayınlanır.

Android 2500 TL ( Yıllık 1200 TL VPS ve SSL güvenlik sertifikası ücreti )
IOS 3500 TL ( Yıllık 1200 TL VPS ve SSL güvenlik sertifikası ücreti )
Android + IOS 5000 TL ( Yıllık 1200 TL VPS ve SSL güvenlik sertifikası ücreti )

*

İlk yıl VPS(sanal sunucu) ve SSL sertifikası ücreti ödemezsiniz.

Zincir otel versiyonu da aynı özelliklere sahiptir. Kullanıcının seçtiği destinasyon’daki otelleriniz listelenir ve seçtiği otelle ilgili bilgilere ulaşır.

Android 4500 TL ( 5 otel için) ( Yıllık 1200 TL VPS ve SSL güvenlik sertifikası ücreti ) +  ek otel 1000 TL

İlk yıl VPS(sanal sunucu) ve SSL sertifikası ücreti ödemezsiniz.

iletisim@gokhanguzel.com.tr ‘adresine eposta gönderebilir ya da Danışmanlık Formu ‘nu doldurarak taleplerinizi iletebilirsiniz.

Sezona Geç Kalan Oteller için Online Rezerasyonlarını Arttırma Stratejisi

İskandinav ülkelerinde faaliyet gösteren bir Türk operatörünün Türkiye’deki kullanıcılara; Antalya’daki bir otelin Antalya’da yaşayanlara reklam gösterip para harcadığı bir sektörde “dijital pazarlama” ve “sosyal medya” hakkında yazmak oldukça zor.Yani öyle alakasız reklamlarla öyle yanlış paralar harcanıyor ki her şeyi sıfırdan yazmak bazen tepkileri de beraberinde getiriyor.
BOOtheKing’in Ücretsiz Analiz‘inde kendi uzmanlık alanımdaki bölümlerde, hataları eksiksiz dile getiriyorum ve en ağır eleştirileri de ajansla çalışan otellere veya sözde personel istihdamları ile bu işi yürütmeye çalışan otellere yapıyorum.Çünkü dijital pazarlama bazı ajans ve uzmanların yaptığı gibi blog çevirmekle yapılmıyor.Hergün yeni bir trendin çıktığı online pazar 6 ay geriden takip edilmez.

Direkt rezervasyonlarınızı arttırmak için sınırlı bütçe ile 5 temel başlıkta doğru hamleler uygulayın ve lütfen her adımda reklam kampanyalarınızı hedef gruplara göre özelleştirerek daraltın :
Continue reading “Sezona Geç Kalan Oteller için Online Rezerasyonlarını Arttırma Stratejisi” »

Oteliniz için Optimum Dijital Pazarlama Bütçesi(Online Pazara Giriş)

Direkt Rezervasyon Maliyetinin %9-%10 olacağını varsayarak hazırladığım örnek “dijital pazarlama bütçesi”ni paylaşıyorum. Daha önce online pazarda profesyonel olarak yaptığınız çalışmalar var ise bütçe kalemlerindeki yüzdeler oteliniz için farklılık gösterebilir.

[infobox style=’regular’ static=’1′]Otelinize özel “online medya planı” için BOOtheKing ile iletişime geçebilirsiniz![/infobox]

Online pazarda yapılan faaliyetlerde süreklilik esastır. Her yıl devam edeceğiniz faaliyetler direkt rezervasyon maliyetlerinizi düşürecektir. Bugün “Arama Motoru Optimizasyonu” yada “Arama Motoru Reklamları” için harcayacağınız rakam gelecek yıl büyük oranda azalabilir yada yeni bir trend/teknoloji oluşmadığı sürece her yıl web-sitenizi değiştirmek zorunda kalmazsınız.
Tabloyu daha iyi anlamak adına:dijital pazarlama bütçenizin %20sini “Arama Motoru Reklamları”na harcamanız %2 maliyetle direkt rezervasyon alabiliyor olmanızı ifade etmektedir.
Continue reading “Oteliniz için Optimum Dijital Pazarlama Bütçesi(Online Pazara Giriş)” »

İngilizce yada Almanca Blogu Türkçe’ye çeviren Blogger Abilerimiz

Hayatında hiç “sosyal medya” hesaplarında yönetici olmamış ama sosyal medya hakkında sayısız yazısı olan; hiç “analytics”den ayrıntılı rapor çekmemiş ama seo ve internet reklamcılığı ile ilgili guru kesilen; a/b test raporu görmemiş ama dönüşümlerle ilgili bir sürü önerisi olan; hiç emailing yapmamış ama bir emailda olması gerekenleri adan-zye sıralayan blogger abilere, “yanlışınız var” deyinca bana olan tepkileri :
otel online pazarlama, otel sosyal medya

OTA vs Direkt Rezervasyon !

2014’ün sonlarına doğru görmeye başladığım ve git gide artan bir hata sebebiyle sektöre ufak da olsa bir uyarı yapmak istedim.

Bütün dünyada oteller OTA’lar ve direk rezervasyonlar arasında bir denge kurmaya çalışırken, Türkiye’deki oteller yavaş yavaş OTA’ların sunduğu rezervasyon widget(eklenti)’i otel ana sayfalarına ekleyerek rezervasyonları OTA üzerinden yaptırmalarının ne kadar büyük bir hata yaptığının farkında değiller.

Başta Bookingcom olmak üzere birçok OTA’nın rezervasyon eklentisini otellerin resmi sayfasında görmek üzücü. %10’ları da geçen komisyonlara razı olmak yerine %2-3’den başlayan anlaşmalarla HWEB,phobstr ve ORS gibi yerli yazılımlarla çalışarak ciddi bir gelir artışı sağlanabilir.

3 yıllık google analytics tecrübem ve bu süreçte rezervasyonlarını takip ettiğim pazarlarda(Türkiye,Rusya,Almanya,Hollanda)’da satın alma işlemi gerçekleştiren kullanıcıların %70’den fazlası arama motoruna otel ismini yazarak gelen kullanıcılar. Hal böyle iken hedef pazarlarda iyi bir otel web sitesi ve kullanıcı desteği olan bir rezervasyon motoru ile satış karlarını arttırmak çok kolay.

Bir direk rezervasyonun maliyeti 2014 yılında:
“%4 ile anlaştığınız bir rezervasyon motoru + rezervasyon başına %2max reklam maliyeti(rezervasyon başına ortalama maliyet ise 15 tl)” yani ciddi bir ayarlama ile “online satış gelirinizi” ortalama %5 arttırabilirsiniz.

Online stratejinizi belirlemek için sadece Konaklama Sektör’üne hizmet veren BOOtheKing ile iletişime geçebilirsiniz. Ücretsiz Websitesi-SEO ve Sosyal Medya analizi yaptırabilir, online kanalda konumunuzu öğrenebilirsiniz.

Avrupa Seyahat Komisyon’undan 2014 Yılının En iyi Dijital Kampanyası

Avrupa Komisyonu, turizm sektörü için hedef pazarları genişletmeye devam ediyor. Çin’den sonra Amerika,Kanada ve Brezilya’nın ana hedef olduğu harika bir dijital kampanya yaratmış.

Türkiye’nin de bazı şehirlerinin dahil edildiği kampanya sosyal medyada ciddi bir erişim elde etti.

#visiteurope , #rollthedicegame paylaşımlarıyla yarışmaya katılanlar Avrupa’daki bir çok destinasyon hakkında bilgi sahibi olurken belirlenen hedef pazarlarda online rezervayon artışı %5’i geçmiş durumda !

Türkiye’de benzer projeleri görmek dileği ile…
http://www.rollthedicegame.com/

Konaklama Sektörü için Ücretsiz Sosyal Medya ve SEO Analizi

1 Ocak 2015’de hizmete girecek olan BOOtheKing Digital, Oteller için ücretsiz Sosyal Medya ve SEO Analizi yapıyor.

Case Study çalışmalarına başlayan Ajans, Konaklama sektöründe uzmanlaşmış kadrosuyla oteller için online çözümler sunmayı hedefliyor.

 

Ücretsiz Sosyal Medya ve SEO Analizi için CaseStudy Formunu doldurmanız yeterli… CaseStudy Formu >>> BOOtheKing <<<

Do It For Denmark! Thomas Cook Dijital Pazarlama Kampanyası

Thomas Cook‘un Danimarka Markası Spies,  Danimarka halkının demografik özelliklerini stratejik pazarlamaya dökmeyi başaran harika bir dijital kampanya başlatmış.

Berselona,Berlin,Londra,Newyork,Paris ve Roma destinasyonlarını seçerken Türkiye’den herhangi bir şehrin Romantik Tatil Destinasyonu kategorisine girmemesi üzücü olsa da çok başarılı bir çalışmaya imza atmışlar.

Belki bir gün Türkiye’de Turizm Sektöründe benzer Dijital Pazarlama Kampanyaları görebiliriz…

İşte Danimarka için Yap Reklam Film


Do It For Denmark! paylaşan: DaveLiason