Turizm'de Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya

Blog

Arama Motoru Optimizasyonu(SEO) ile Online Rezervasyonlarınızı Arttırın!

Google Hummingbird güncellemesi ile tamamen kullanıcı odaklı bir yenileme ile kullanıcıların arama yapma yollarını analiz eden bir yapıyla arama sonuçlarını kullanıcıya sunuyor.
Google yaptığı ilk açıklamada Hummingbird güncellemesi ile arama tarafında yaptığı optimizasyonun temelini anlambilime dayanan bir bakış açısı ile oluşturnuş.Yeni güncelleme ile beraber artık arama yapılan kelimeler arasında bağlantı kurulabiliyor ve bu sayede arama yapan kullanıcının istediği bilgiye daha kolay ulaşması sağlanmış durumda.
Hummingbird ile kelimelerden daha çok kelime kalıpları ve sorular artık daha önemli hale gelmiş bulunmakta.Bu sayede istenilen kaliteli içeriğe daha kolay ulaşılabileceği bir deneyimi kullanıcılarına sunuyor.
[infobox style=’regular’ static=’1′]”Başarılı Bir Otel Web-Sitesi’nin Olmazsa Olmazları” yazımda, hem ziyaretçi açısından yer vermeniz gereken bilgileri , ” Oteller için Dijital Pazarlama Stratejisi” yazımda ise ziyaretçileri rezervayona ikna etme konusundaki doğru stratejiyi nasıl belirleyeceğinizden bahsetmiştim.[/infobox]
Bu yazımda ise Hummingbird güncellemesi sonrası Google’da üst sayfalara ulaşarak Adwords ve diğer reklam maliyetlerinizi düşürmeniz konusunda size “otel dijital pazarlama” konusunda yardımcı olmaya çalışacağım.
İşte Hummingbird güncellemesi ile online rezervasyonlarınızı arttırmak için yapmanız gerekenleri 3 adımda sıraladım.

1.Hedef kitle Belirleme : Henüz bir SEO(arama motoru optimizasyonu) çalışması yapmadıysanız,Hummingbird güncellemesinden en iyi şekilde faydalanabilmek için önce oteliniz için doğru hedef kitleyi tanımlamanız gerekiyor. Farklı ülke pazarlarında çalıştığınız düşünülürse;potansiyel müşterilerinizi web-sitenizde hizmet verdiğiniz dillerde hedef kitlenize göre hareket etmelisiniz. Potansiyel misafirleriniz hangi yaş grubundalar? Cinsiyet dengesi ne durumda?Bir otelden ve bir tatilden ne gibi beklentileri var?Otelinizin diğer otellerden farkları nelerdir? vb. gibi sorulara cevap vermek için mecvut sitenizdeki Google Analytics raporlarını çekerek daha detaylı bir hedef kitle çalışması yapabilirsiniz.

2.Kaliteli içerik : Kullanıcıya yararlı olabilecek ve rezervasyon için ikna edici bilgileri,kaliteli içerik olarak görüyorum. Bunun dışında Web-Sitenizin güncel tutulması bakımından bir blog oluşturabilir, tatil ve seyahat konusunda paylaşacağınız yazılarla kullanıcılara faydalı olabilirsiniz. Hummingbird güncellemesinin en dikkat çekici özelliği başka sitelerden alınan doğal yoldan bağlantılar.Bu yüzden oluşturacağınız içeriklerin sosyal medyada paylaşılabilir nitelikte olmasına özen göstermelisiniz. “Örn: Aklınız evde-işte kalmasın.Yola çıkmadan önce yapmanız gereken 10şey”

Özel hedef kitle-Özel içerik : Hummingbird başta belirttiğim gibi kullanıcı tarafından özelleştirilmiş aramalara önem veriyor(“balayı otelleri”,”golf otelleri”,”termal&spa otelleri” gibi). Eğer sadece özel hedef kitlelere yönelik hizmetleriniz varsa mutlaka ayrı bir başlıkta değerlendirmeli ve sadece o hedef kitle için ayrı bir uzantıda özel bir içerik oluşturmalısınız. İçeriği oluşturken mutlaka Hummingbird güncellemesinin kullanıcılara soru sorma şeklinde yönlendireceğini düşünerek içerğinizi bu şekilde hazırlamalısınız. Örn: “Antalya’nın En İyi Balayı Otelleri Hangileri ?”, “Bodrum Şehir Merkezine En Yakın Oteller”,”Evcil Hayvan Kabul Eden Oteller?”

Google'da Balayı otelleri için En çok Aranan Kelime Örnekleri

Google’da Balayı Otelleri için Bazı Arama Trendleri

Web-Sitenizin SEO özelliklerini bu şekilde düzenleyerek çok daha fazla ziyaretçi alabilirsiniz. Hummingbird ile online pazara yeni bir başlangıç yapın…

Profesyonel yardım almak ve SEO Kelime Trendleri için iletişime geçebilirsiniz : iletisim@gokhanguzel.com.tr

Bir Cevap Yazın

Bilgiler

Bumerang - Yazarkafe
%d blogcu bunu beğendi: