Turizm'de Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya

Blog

Oteliniz için Optimum Dijital Pazarlama Bütçesi(Online Pazara Giriş)

Direkt Rezervasyon Maliyetinin %9-%10 olacağını varsayarak hazırladığım örnek “dijital pazarlama bütçesi”ni paylaşıyorum. Daha önce online pazarda profesyonel olarak yaptığınız çalışmalar var ise bütçe kalemlerindeki yüzdeler oteliniz için farklılık gösterebilir.

[infobox style=’regular’ static=’1′]Otelinize özel “online medya planı” için BOOtheKing ile iletişime geçebilirsiniz![/infobox]

Online pazarda yapılan faaliyetlerde süreklilik esastır. Her yıl devam edeceğiniz faaliyetler direkt rezervasyon maliyetlerinizi düşürecektir. Bugün “Arama Motoru Optimizasyonu” yada “Arama Motoru Reklamları” için harcayacağınız rakam gelecek yıl büyük oranda azalabilir yada yeni bir trend/teknoloji oluşmadığı sürece her yıl web-sitenizi değiştirmek zorunda kalmazsınız.
Tabloyu daha iyi anlamak adına:dijital pazarlama bütçenizin %20sini “Arama Motoru Reklamları”na harcamanız %2 maliyetle direkt rezervasyon alabiliyor olmanızı ifade etmektedir.

Yıl Geneline Yaymanız Gereken Harcamalarınız
Arama Motoru Optimizasyonu %8-%12
Ücretli Arama Motoru Reklamları %20-%25
Seyehat Reklam Ağları ve Bloggerlar %10-%12
Meta-Search Siteler %10-%11
Görüntülü Reklam Ağı ve Yeniden Pazarlama %10-%12
Eposta Pazarlaması %4-%5
Promosyonlar ve İndirimler %5-%6
Sosyal Medya %2-%4
Sezonluk Harcamalarınız
Sezonun yoğunluğuna göre kullanılabilecek ek bütçe %10-%15
Altyapı ve Danışmanlık Harcamalarınız
Web-sitesi Tasarımı ve İçerik Yönetimi %8-%10
Pazarlama Uygulamaları %4-%6
Kampanya Dönüşümleri ve Analiz %2-%3
Gelir Yönetimi Optimizasyonu ve Danışmanlık %7-%10
Category: Product #: Regular price:$ (Sale ends ) Available from: Condition: Good ! Order now!

Bir Cevap Yazın

Bilgiler

Bumerang - Yazarkafe
%d blogcu bunu beğendi: