Turizm'de Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya

Blog

Oteller için Dijital Pazarlama Stratejisi

[title style=’1′]Dijital Pazarlamada başarı şansınızı artırmak için yaptığım analiz ve anahtar ipuçları ile Dijital Pazarlama Stratejinizi Yenileyin…[/title]

Çok fazla rekabetin olduğu online mecrada öne çıkmak oldukça zor.Teknolojinin her gün yenilik getirdiği sektörde trendler ilgi odağı olmuş durumda.Dijital pazarlama özellikle trendleri takip eden oteller için giderek karmaşık hale gelse de ; oteller tatilin her aşamasında yeni kanalları takip ederek rekabete ortak olabilir.

Tatilin 5 evresi:

  1. Hayal Etme : Boş vakitlerde internette surf yaparken tatil ile ilgili videolar ve bloglar takip ediliyor.
  2. Planlama : Rezervasyon öncesi yaklaşık tatil ile ilgili 20 internet sitesi ziyaret edilerek ortalama 5dk zaman geçiriliyor.
  3. Rezervasyon : Bir çok otel henüz SEO çalışması yapmadığı için internet üzerinden yapılan rezervasyonların büyük bölümünü,acentelerin çağrı merkezleri üzerinden yapılan rezervasyonlar oluşturuyor.
  4. Deneyim :  Sosyal Medya kullanıcılarının %70’e yakını kaldığı otelde cep telefonundaki uygulamadan”check-in” yapıyor.
  5. Paylaşım : Her 3 kişiden 2’si tatili ile ilgili fotoğraf veya kısa video paylaşıyor.

Özellikle Otel web-sitelerinin bütün cihazlarda çalışıp çalışmadığına,SEO uyumuna iyi bakmak gerekiyor.Örneğin Flash ile hazırlanmış bir site görünüş olarak çok iyi görünse de bazı cihazlarda çalışmıyor olması ve SEO’da etkisiz olması sebebiyle tamamen flash ile hazırlanmış sitelerden vazgeçilmesi gerektiği tavsiye ediliyor.

Yaklaşık 1 yılda , ziyaretçilerin istedikleri bilgiye kolay ulaşabilecekleri(kullanıcı dostu), CRM sistemi ile entegre,seo çalışması yapılmış ve mobil uygulamaları hatasız çalışan bir web-sitesi ile dijital kanalda iyi bir paya sahip olabilirsiniz.

 

Otelinizin Dijital Dazarlama Stratejisi Geliştirmek İçin En İyi İpuçları 

  1. Sitenizi Denetleyin : Web-sitenize ziyaretçi girişleri hala çoğunlukla arama motorları üzerinden yapılmaktadır.Web-sitelerinin site içi ve site dışındaki optimizasyonları,potansiyel müşterilerinizin size daha kolay ulaşmasını sağlar.Özellikle kendi Oteliniz için site içi SEO optimizasyonu  yapmak ,arama motoru sonuçlarında daha iyi sıralamasında en önemli faktörlerden biridir .Haftalık dönemler halinde; otelinizin web-sitesini denetlemeniz ve ziyaretçi raporlarını okumanız,müşteri kayıplarını görmenizi sağlayacaktır.Detaylı ziyaretçi raporları(Analytics) size potansiyel müşterileriniz hakkında bilgi verir ve dijital pazarlama konusunda yol gösterir.  Sitenizi yenilemeye karar verdiğiniz dönemde;Web-sitenizi yenilemeden önce mutlaka ziyaretçi raporlarınızı,arama motorundaki yerinizi ve konaklama sektöründeki standartları göz önünde bulundurmalısınız.
  2. Rakiplerinizi Takip Edin : Otelinizin dijital pazarlama stratejisi geliştirme hakkında bilgi edinmenin diğer yolu da rakipleriniz web-sitelerine bakmaktır . Onların müşterileri ile etkileşim nasıl görmek için web sitelerinive sosyal medya sayfalarını inceleyin . Farklı kanallar arasında optimize olup olmadığını araştırın. Kendi web-sitenizi değerlendirirken, rakiplerinin dikkat çeken tasarımı ve içeriği varsa; çeşitli bedava uygulamalar ile ziyaretçi trafiğini ne kadar etkilediğini analiz etmelisiniz.
  3. Ziyaretçilerin,Odalara ve Rezervasyon Sayfasına 2 Saniye İçerisinde Ulaşmasını Sağlayın : Son araştırmalara göre otel sitelerine giren ziyaretçiler 5-6dk civarında süre geçiriyor. Sitenizdeki sayfalara kolayca ulaşmalarını sağlamak ve abartısız net bilgiler vermeniz, ziyaretçilerinizi rezervasyon yapmaya ikna edecektir. Site ziyaretçi raporlarında “siteden çıkış oranı “%80’i geçmiş durumda ise mutlaka sitenizin ana sayfasını değiştirmenizi öneriyorum.
  4. Web-Sitenizin Yüksek Hızda Açılmasını Sağlayın ve Fotoğrafların Kalitesine Dikkat Edin : Web-sitenizle ziyaretçiyi etkilemeniz için sadece bir kaç saniyeniz var. Kaliteli ve yüksek çözünürlükte fotoğraflar size bunu önemli ölçüde sağlayacaktır fakat fotoğrafların boyutları yüksek olduğu için sitenizdeki olası aksaklık ve yavaş açılmalar , size ziyaretçi kaybettirir.Bu sebeple tasarım yaptırdığınız ajanstan yüksek hızda bir hosting istemenizde fayda var.
  5. Dijital Pazarlama Ajanslarından Öneri Alın : Eğer yeni bir eleman istihdam etme ya da dijital pazarlama bölümü kurma şansınız yoksa dijital pazarlama ajanslarını davet edip, size en uygun teklifi sunan ajansla çalışabilirsiniz. Alanında uzman Turizm sektörü içerisinde çözümler üreten bir ajans olmasına özen göstermelisiniz. Seçtiğiniz ajanstan mutlaka detaylı raporlar sunmasını isteyin.
  6. Rezervasyon Politikanızın Seyehat Acentelerinin Sistemi Kadar Esnek Olmasına Özen Gösterin : Sitenizi ziyaret edenlere başka tercihler yapması için sebep vermeyin.Online rezervasyon hizmeti veren acentelerden daha esnek bir rezervsyon politikası uygulayın. Mümkün olduğunca esnek bir politika izlemelisiniz. Kredi kartı güvenliği ve ödeme kolaylığı açısından ön ödemeli şekilde çalışabilirsiniz.
  7. Mutlaka Mobil sayfa ve Cep Telefonu Uygulamasına Sahip Olun : Mobil internet kullanımı hem Türkiye’de hemde yurt-dışında giderek yaygınlaşıyor.Özellikle 2014 trendleri arasında yer alan “son dakika rezervayonları”ndan pay almak istiyorsanız mutlaka bir mobil internet siteniz olmalı. Otelinizin mobil cihazlara uygun bir web-sitesi yoksa,Flash uygulaması içermeyen,mobil olarak her cihazda sorunsuz çalışan ve web-sitenizle birebir içerik uyumlu bir mobil sayfaya sahip olmalısınız. Cep telefonu ve tablet uygulamaları ise müşteri sadakati açısından önemlidir.Otelinizi tekrar ziyaret etmek isteyenler için kolay erişim sağlamanızı sağlar. Ayrıca Cep telefonu uygulamasında ziyaretçiyi “rezervasyon”a daha kolay yönlendirebilirsiniz.
  8. Affiliate Marketing Ağlarını Deneyin , Size En Uygun Olanı Seçip Çalışmaya Başlayın : Firmalar için sanal ortamda,en ucuz ve etkili şekilde kitlelere ulaşmanın yolu olarak Affiliate Marketing gösterilebilir.Affiliate marketing(satış ortaklığı)online online iş ortağı adıyla tanımlanır. İnternet reklam maliyetlerinizi azaltmak ve dijital alanda daha aktif olmak için bu sistemi seçebilirsiniz.Satış ortağınız , internette otelinizin reklamını ve tanıtımını yapar.Böylelikle reklam masraflarından kurtulmuş olursunuz.
  9. Google+ Sayfanızı Oluşturun : Tüm sosyal medya kanalları üzerinde aktif olmanız önemlidir.Sizin paylaşımlarınız ve müşterilerinizin otelle ilgili paylaşımları sosyal medya üzerinde oldukça etkilidir. Facebook, Twitter ve Pinterest gibi sosyal ağ siteleri tüm önemli olmasına rağmen , aktif bir Google+ sayfası arama motoru optimizasyonu( SEO ) varlığı yardımcı olacaktır . Sonuç olarak , ilgi çekici içeriği ile daha aktif bir sayfa, Google’ın arama sayfalarında üst sıralarda ulaşmak için otelinize büyük avantaj sağlayacaktır.
  10. Tıklama Başına Ödeme Sisteminin Sizin İçin Uygunluğunu Araştırın : Yurtdışında CPC yani Cost Per Click adıyla kullanılmaktadır.  Bu satış ortaklığı modelinde otelin tanıtımını yapan sisteme , “yazılan yazıdaki linke veya sitede referans linkin ile bulunan bannere tıklayarak ” otelin web-sitesine giren her ziyaretçi için para öder. Tıpkı affilate marketing gibi geniş ağlara sahip olan bu sistem daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlayabilir.

 

Bir Cevap Yazın

Bilgiler

Gökhan Güzel Google Adwords Danışmanı
Bumerang - Yazarkafe
%d blogcu bunu beğendi: