Turizm'de Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya

Blog

Profesyonel Seyyah ve Destinasyon Pazarlaması

Türkiye’nin henüz geriden takip ettiği,Amerika’da ve Avrupa’da sektörün ihtiyaçlarına cevap vermek için dernekleşen ciddi bir profesyonel seyyah(travel blogger) topluluğu var. Son yıllarda artan reklam maliyetleri sebebiyle organik sonuç elde etmek için SEO çalışmasına gidilse de henüz seyahat acenteleri ve sektördekiler, Profesyonel Seyyahlığın paralel blog ve backlink kavramından öte olduğunu fark edip harekete geçmeli.

Destinasyon Pazarlaması üzerine dinlediğim bazı seminerlar/webinarlardan özetle aktarmam gerekenler kısa ve net maddelerle toplamaya çalıştım…

[title style=’1′]Seyyah Seçiminde Hedefe Ulaşmak İçin Kalite Kriterleri[/title]

Seyyah(blogger)’ı derecelendir : Dünya genelindeki Profesyonel Seyyahlar genelde bir/kaç konu üzerine odaklanmışlardır.Seçim yapacağınız seyyahın hangi alanda uzman olduğu ? uzmanlık alanının sizinle ne kadar örtüştüğü ? toplam ziyaretçi ve sitede kalma süreleri ? sizin için önemli olmaldır.

Kaliteli İçerik : Ajanslar tarafından çekilmiş fotoğraflar,yazılmış yazılar hiç bir zaman Profesyonel Seyyahın ürettiği özgün içeriğin yerini tutmaz. Çalışacağınız Seyyah, mutlaka kullanıcıya kendi ürettiği ve reklam olduğu anlaşılmayan yazılarla ulaşmalıdır.

Demografik Özellikler : Seyyahın site raporlarını istemelisiniz. Blog seçiminde hedef kitlenizin demografik özellikleri,seyyahın takipçileri ile örtüşmelidir.

Diğer Etkileşimler : Google üzerinde hatrısayılır bir Pagerank sahibi Seyyahla çalışmalısınız.İyi bir blogdan verilecek birebir uyumlu backlink ile ajanslar tarafından yapılan backlink çalışmaları ve paketleri arasındaki farkı net bir şekilde göreceksiniz.

İletişim Hızı : Seyyahın her anlamda ulaşılabilir olması;foursquare,twitter ve pinterest gibi araçları etkin şekilde kullanması gerekmektedir.

Teknoloji Kullanımı : İnternet Trendleri mutlaka takip edilmeli ve o yılın trendine göre gelişen teknolojiler kullanılmalı. Örn: Instagram video özelliği gibi.

Kişisel Dil ve Tarz : Kullanılan dildeki doğallık çok önemli. Kişiye bağlı anlatım tarzı;hedef kitleye göre kimi zaman içten ve mizah içeren cümlelerle diğer yazarlardan farklı olmalı.

 

Bu kriterler bütün seyyah seçiminde bütün şehirler tarafından kullanılamayabilir fakat dünya genelinde belirleyiciliği en fazla olan kriterler olduğunu düşünüyorum.

 

Bir Cevap Yazın

Bilgiler

Bumerang - Yazarkafe
%d blogcu bunu beğendi: