Turizm'de Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya

Blog

Kategori: Sosyal Medya

Sosyal Medya Yönetimi,Uygulamaları,Pazarlama Trendleri

3 Adımda Facebook Viral Kuponu İle Direkt Rezervasyon Alın !

    “Facebook beğeni sayısını nasıl arttırabilirim ? Yasal eposta listesini nasıl genişletebilirim ? Sosyal Medya’dan nasıl rezervasyon/satış alabilirim ?” Online Pazarda faaliyet gösterip de bu soruları sormayan yoktur diye düşünüyorum…

Bir süredir aktif dijital pazarlamadan uzaklaştım ve uygulama geliştirme üzerine çalışmaktayım. Google ve Facebook APIleri her gün eklediği yeni özellikler ile API geliştiricilerin önünü açıyorken uygulama üretmemek olmazdı. Facebook API’si ile geliştirdiğimiz uygulamada 3 ana problemi çözmüş oluyoruz…

Beğeni Sayını Arttır,Mail Adresi Topla,İndirim Kuponu Ver ve Direkt Rezervasyon Al!

 

Kullanıcının indirim kuponunu alması için yapması gerekenler aşağıdaki gibidir…

Facebook kullanıcısı ilk adımda “Facebook Sayfanızı” beğenmek zorundadır.

Sonrasında en az bir arkadaşını davet ederek 2. adımı tamamlar.

Davet etmediği arkadaşlarının da görmesi için sayfanızı/kampanyanızı profilinde paylaşır.

Son adımda ise eposta adresini sisteme kaydederek mailing yapılmasına izin vermektedir. Eposta adresini yazdığında bütün aşamaları tamamlayan kullanıcı “indirim kuponu”na ulaşır.

 

İndirim kodunuzun kullanılabilirliği ve fiyatınız, kampanyanın satışa dönmesindeki en büyük etken olacaktır. Dilerseniz son aşamada otomatik yönlendirme ile kullanıcıyı rezervasyon/satış sayfanıza yönlendirebilirsiniz.

Yapacağınız kampanyaya göre 3 aşamadan istediğinizi kaldırabilir veya düzenleyebilirsiniz. Kampanya’da topladığınız eposta adreslerini “csv” dosyası olarak bilgisayarınıza indirebilirsiniz. Katılımcı kuralları kabul ettiği için kendi kampanyalarınızda kullanılmasında bir sakınca olmayacaktır.

Kampanya detaylarını istediğiniz dilde düzenleyebilir ve değiştirebilirsiniz. Çoklu dil desteği mevcuttur…

Aynı anda 2 kampanya yapılamaz.

Arkadaş daveti ve sayfa/kampanya paylaşımı zorunlu olacağından zaten belirli bir viral etki yakalamış olacaksınız. Yine de beğeni sayınız ve sayfa etkileşiminiz çok fazla değil ise bu uygulamayı “doğru hedeflenmiş” reklam kampanyası ile kullanmanızı öneriyorum.

Farklı kampanyalar yapmanızı sağlamak için uygulamayı 1 aylık /3 aylık / 6 aylık ve 1 yıllık kullanımlar olacak vermekteyim.ssl güvenlik sertifikası ve vps hosting fiyata dahildir. ( fiyatlar yüksek gelmiş vps fiyatını düştüm )

1 aylık fiyat 1000TL

3 aylık fiyat 2500 TL

6 aylık fiyat 4000 TL

1 yıllık fiyat 6500 TL ‘dir.

 

Uygulama E-ticaret yapan tüm siteler için uygulanabilir !

iletisim@gokhanguzel.com.tr ‘adresine eposta gönderebilir ya da Danışmanlık Formu ‘nu doldurarak taleplerinizi iletebilirsiniz.

Üzerinde çalıştığım diğer uygulamalar Mart ayı içerisinde yayına girecektir..

Facebook Fotoğraf Yarışması Eklentisi

Facebook Video Yarışması Eklentisi

Facebook Canlı Yayın Eklentisi

Facebook Hikaye Yarışması Eklentisi

 

Instagram hesaplarınızı çoklu olarak masa-üstünden yönetmek istermisiniz ? http://gram.selfmadesocial.net ‘ e giderek demo hesabı oluşturabilirsiniz.

Huawei p9 vs Iphone 7 vs LG v10 ( kamera karşılaştırma )

Posted by in Sosyal Medya on

Fiyatları da karşılaştırmaya katarsak, işletmeniz için en uygun olan Huawei P9 olacaktır.LG v20 modelini 360 Kamera ile kampanyalı almanız durumunda LG avantajlı konumda.”Bütçemde sıkıntı yok ve ihtiyacım olan uygulamalara kolayca ulaşayım” diyorsanız da IPhone her zaman tercih sebebidir.

Kamera Özellikleri

Apple iPhone 7 Plus Huawei P9 LG V20
Camera type Dual 12-megapixel (wide angle and telephoto) Dual 12-megapixel (color and monochrome) Dual 16-megapixel and 8-megapixel wide angle (135 degrees)
Aperture f1.8 and f2.8 f2.2 f1.8 and f2.4
Lens 6-element Leica 6-element 6-element
Focus Phase detection Laser-assisted AF Laser-assisted AF
OIS Yes Yes Yes
Focal length 28mm, 56mm 27mm N/A
Camera sensor size N/A 1/2.9″ N/A
Pixel pitch N/A 1.25um N/A
Video recording 4K 1080p 4K
Slow-motion 1,280×720 pixels at 240fps, 1,920×1,080 pixels at 120fps 1,280×720 pixels at 120fps 1,280×720 pixels at 120fps
Front camera 7-megapixel 8-megapixel Dual 5-megapixel (normal and wide angle)

Huawei p9 ile çekilmiş tatil fotoğraflara >>>buradan ulaşabilirsiniz<<<

Ipone 7 ile çekilmiş fotoğraflara >>>buradan ulaşabilirsiniz<<<

LG v20 ile çekilmiş fotoğraflara >>>buradan ulaşabilirsiniz<<<

İşletmenizin sosyal medya hesaplarını daha iyi yönetmenizi sağlayacak sosyal medya fotoğrafçılığı için en iyi 5 fotoğraf uygulaması ‘yazımdaki uygulamaları yükledikten sonra %100 verimle fotoğraflarınızı paylaşabilirsiniz.

Sezona Geç Kalan Oteller için Online Rezerasyonlarını Arttırma Stratejisi

İskandinav ülkelerinde faaliyet gösteren bir Türk operatörünün Türkiye’deki kullanıcılara; Antalya’daki bir otelin Antalya’da yaşayanlara reklam gösterip para harcadığı bir sektörde “dijital pazarlama” ve “sosyal medya” hakkında yazmak oldukça zor.Yani öyle alakasız reklamlarla öyle yanlış paralar harcanıyor ki her şeyi sıfırdan yazmak bazen tepkileri de beraberinde getiriyor.
BOOtheKing’in Ücretsiz Analiz‘inde kendi uzmanlık alanımdaki bölümlerde, hataları eksiksiz dile getiriyorum ve en ağır eleştirileri de ajansla çalışan otellere veya sözde personel istihdamları ile bu işi yürütmeye çalışan otellere yapıyorum.Çünkü dijital pazarlama bazı ajans ve uzmanların yaptığı gibi blog çevirmekle yapılmıyor.Hergün yeni bir trendin çıktığı online pazar 6 ay geriden takip edilmez.

Direkt rezervasyonlarınızı arttırmak için sınırlı bütçe ile 5 temel başlıkta doğru hamleler uygulayın ve lütfen her adımda reklam kampanyalarınızı hedef gruplara göre özelleştirerek daraltın :
Continue reading “Sezona Geç Kalan Oteller için Online Rezerasyonlarını Arttırma Stratejisi” »

Otel Online İtibar Yönetimi – Giriş , Hemen Başlayın !

Posted by in Sosyal Medya on

Nasılsa her yıl odaların büyük bölümünü acenteler alıyor diye dijital pazarlamayı ihmal etmiş otellerin, online pazarda kısa sürede bugünü yakalama şansı olsa da bu oteller ihmal ettiği “online itibar yönetimi” sebebiyle uzun bir süre gelir yönetiminde başarı elde edemeyecek çünkü artık markalaşmayı ve direkt rezervasyon artışını destekleyen en önemli etken “online itibar yönetimi” olmuş durumda.

Bugün Türkiye’nin hizmet sunduğu bir çok pazarda yapılan araştırmalar gösteriyor ki, müşteriler rezervasyon yaptırmadan önce kendilerine sunulan otel/leri bir çok kanalda araştırıyor. Olumlu ve olumsuz yorumları değerlendirdikten sonra rezervasyon yaptırma kararını alıyor. (Örneğin Alman Pazarı için de AKTOB’un 2014’de yayınladığı “Türkiye için Alman Seyahat Pazarında Tatilcilerin Seyahat Kararı, Seyahat Hakkında Bilgi Edinme ve Sosyal Medya Araştırması”nı okuyabilirsiniz ) Continue reading “Otel Online İtibar Yönetimi – Giriş , Hemen Başlayın !” »

Avrupa Seyahat Komisyon’undan 2014 Yılının En iyi Dijital Kampanyası

Avrupa Komisyonu, turizm sektörü için hedef pazarları genişletmeye devam ediyor. Çin’den sonra Amerika,Kanada ve Brezilya’nın ana hedef olduğu harika bir dijital kampanya yaratmış.

Türkiye’nin de bazı şehirlerinin dahil edildiği kampanya sosyal medyada ciddi bir erişim elde etti.

#visiteurope , #rollthedicegame paylaşımlarıyla yarışmaya katılanlar Avrupa’daki bir çok destinasyon hakkında bilgi sahibi olurken belirlenen hedef pazarlarda online rezervayon artışı %5’i geçmiş durumda !

Türkiye’de benzer projeleri görmek dileği ile…
http://www.rollthedicegame.com/

Konaklama Sektörü için Ücretsiz Sosyal Medya ve SEO Analizi

1 Ocak 2015’de hizmete girecek olan BOOtheKing Digital, Oteller için ücretsiz Sosyal Medya ve SEO Analizi yapıyor.

Case Study çalışmalarına başlayan Ajans, Konaklama sektöründe uzmanlaşmış kadrosuyla oteller için online çözümler sunmayı hedefliyor.

 

Ücretsiz Sosyal Medya ve SEO Analizi için CaseStudy Formunu doldurmanız yeterli… CaseStudy Formu >>> BOOtheKing <<<

Sosyal Medya Sayfaları İçin Fotoğraf Boyutları

Posted by in Sosyal Medya on

Pazarlama aracı olarak da kullanılmaya başlanan sosyal medya profillerinde paylaşın bir fotoğraf, uzun uzun yazılan bir blog yazısından daha etkili olduğu ürünleri gördüm.

Sosyal medya ağlarında paylaşılan görsellerin ne kadar önemli olduğunu farklı raporlarda gördüm.Son olarak HubSpot’un yaptığı bir araştırmada; fotoğraf ile paylaşılan içerikler, normal bir içeriğe kıyasla %53 daha fazla beğeni, %103 daha fazla yorum aldığı görülmüş.

Markalar görsel içerik paylaşırken kendi reklamlarını yaptıkları ve ürün tanıttıkları bu alanlarda son zamanda farklı bir özellik de ortaya çıkıyor. Markaların kendi kimliklerini ortaya koymasında;Facebook kapak fotoğrafı kullanımı, Twitter ve Google+ sayfalarındaki kapak fotoğrafları önemli alanlar olarak öne çıkmaya başladı.

Sosyal medya ağlarının görsel alan boyutlarının farklı olması, şirketleri farklı boyutlarda görseller hazırlamak zorunda bırakıyor.Struto sosyal medya yöneticilerinin işini kolaylaştırmak için detaylı bir infografik hazırlamış.

Bu infografikteki görsel boyutlara uyarak paylaştığınız içerikler daha çok beğeni ve paylaşım alamanızı sağlayacak.

Continue reading “Sosyal Medya Sayfaları İçin Fotoğraf Boyutları” »

Turizm Sektöründe Sosyal Medya Trendleri

Posted by in Sosyal Medya on

2013 yılında Türkiye’deki sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte sosyal medyada dünya ikinciliğine yerleştik. Sosyal medya kullanıcı sayısının ve geçirilen sürenin artmasıyla;sosyal kampanyalar, arama motoru pazarlamasına(search engine marketing) henüz yetişemese de aradaki farkı yavaş yavaş kapatıyor.Düzeni oturmuş markalar henüz bu alana sıcak bakmasa da yeni girişimciler 2013’de sosyal medyayı kullanarak iyi bir çıkış yakaladılar.

[title style=’1′]Çok büyük maliyetler gerektirmeden;yeni mezun veya öğrenci bir sosyal medya yöneticisi ile Turizm sektörü için dünya genelinde en bilindik 4 trendi uygulayarak,sosyal medyadaki etkinliğinizi arttırabilirsiniz.[/title]

Continue reading “Turizm Sektöründe Sosyal Medya Trendleri” »

Bilgiler

Gökhan Güzel Google Adwords Danışmanı
Bumerang - Yazarkafe