Turizm'de Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya

Blog

Turizm Sektöründe Sosyal Medya Trendleri

Posted by in Sosyal Medya on

2013 yılında Türkiye’deki sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte sosyal medyada dünya ikinciliğine yerleştik. Sosyal medya kullanıcı sayısının ve geçirilen sürenin artmasıyla;sosyal kampanyalar, arama motoru pazarlamasına(search engine marketing) henüz yetişemese de aradaki farkı yavaş yavaş kapatıyor.Düzeni oturmuş markalar henüz bu alana sıcak bakmasa da yeni girişimciler 2013’de sosyal medyayı kullanarak iyi bir çıkış yakaladılar.

[title style=’1′]Çok büyük maliyetler gerektirmeden;yeni mezun veya öğrenci bir sosyal medya yöneticisi ile Turizm sektörü için dünya genelinde en bilindik 4 trendi uygulayarak,sosyal medyadaki etkinliğinizi arttırabilirsiniz.[/title]

Fotoğraf,daha fazla fotoğraf ve kısa videolar : Pinterest, Instagram, Facebook, Foodspotting gibi kanallarda çok fazla fotoğraf paylaşmak yerine kaliteli, gerçekliğini kaybetmemesi açısından az filtre uygulanmış;sosyal medya fotoğraf paylaşım boyutlarına uygun şekilde yüklenmiş fotoğraf ve videoları tercih etmelisiniz. Eğer vaktiniz yoksa ve hedef kitleniz pinterest,foodspotting vb gibi Türkiye’de daha az kullanılan ağları tercih etmiyorsa tek bir ağa odaklanabilirsiniz.

Sosyal Medya Hesaplarının Sistem Entegrasyonu : İlk etapta internet siteniz ile sosyal medya hesaplarını entegre etmelisiniz.Sayfa üzerinde yeterince yeriniz varsa beğen/takip et butonlarından vazgeçmeli ve mutlaka sosyal medya hesap hareketlerini gösteren eklentiler kullanmalısınız. Eğer gazete-radyo-tv reklamlarınız varsa mutlaka sosyal medya hesaplarınızı ve kare kodunuzu reklamınıza eklemelisiniz.

Tatil Hikayenizi Paylaşın : Çeşitli uygulamalar ve kampanyalarla , müşterilerinizin tatil anılarını paylaşabilirsiniz. Sosyal medya üzerinden paylaştığınız fotoğraf ve yazılar, sizinle müşterileriniz arasında organik bir bağ oluşturacaktır. Ayrıca aktif olduğunuz destinasyon için yazılmış;başarılı bulduğunuz seyahat yazılarını sosyal medya hesaplarında paylaşmanız, o bölge için yeni müşterilere ulaşmanızı sağlayacaktır.

Kurumsal Bir Dil Oluşturun : Size en uygun yazı dilini yine siz belirlemelisiniz. Sosyal medyada çoğu zaman en önemli husus doğru dili kullanmaktır. Nasıl başladıysanız öyle ilerlemelisiniz …

 

 

Bir Cevap Yazın

Bilgiler

Gökhan Güzel Google Adwords Danışmanı
Bumerang - Yazarkafe
%d blogcu bunu beğendi: